I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, March 19, 2011

pergi rumah anak yatim















sehari bersame anak2 yatim..aku pergi pon under project kelas aku.."program komunity"..aku memang teringin sangat nak pergi program2 cam nie..memang impian aku kot..alhamdulillah..tercapai jugak..lokasi rumah anak-anak yatim tu dekat jer ngan kampus aku..dalam setengah jam jer da sampai..rumah kasih harmoni paya jaras..

sesampai nyer aku disane,kedatangan kami disambut meriah..dengan senyuman dorang...ouch..kecik nyer dorang nie..comel2 lak tuh!!mase borak3 ngan penghuni asrama rumah kasih tu,aku tanye lah dorang.."umur berape nie"..?budak tu cakap la darjah 3..wah..kesiannyer..kecik2 lagi dah xde mak ayah..first perception aku bile tengok dorang,memang aku rase terharu...korang memang tabah kan??hidup tanpa orang yang disayangi??kecik2 lagi dah terpakse hidup berdidikari uruskan hidup sendiri?huish..kalau lah aku..tak dapat aku bayang kan cam ner lar kehidupan aku if aku dah xder ibu n ayah..abang aku n 2 ekor adik aku yang suke sakitkan hati aku tu??yer,aku akui..memang sukar tok aku terime sebuah kenyataan..satu kebenaran tu memang menyakitkan right?jumpe ngn dorang wat aku rase beruntung nyer aku..dikelilingi orang yang aku sayang..

Ya Allah..aku bersyukur..!!

okeh..jom kite tengok ape aktivity yang group kelas kite wat..


penande buku..comel x?

booth group aku..makanan seimbang



bagi penerangan pasal BMI



group taking BLOOD PREASURE (B/P)

group taking BODY MASS INDEX (BMI)
kat tengah tu aku okeh..huhu


extually memang happening lar sepanjang aku ade kat sane..aku yang tak suke budak2 jadi minat melayan doran tuh...dorang nie manje..senang mesra dengan orang luar,tapi hati dorang sensitive..aritu aku try ler nak melayan sorang budak nie,tapi tak berjaya!!mungkin aku tak ade kebolehan lam memancing budak2 kot?? so aku pon try ler ajak budak tu main kaler2 lam buku die..die protes kot..letak buku atas kaki die..hurm..aku nasihat tak mau dengar..keciwa aku..

kau tengok?cam ner die protes??nie pon aku baru jer pas amik kaler tu dari tapak kakinyer..


ntah cam mane lar kalau aku posting kat ward pedriatric nanti kan??okeh tak ape,aku try jugak pancing kanak2 tu..usahe tangge kejayaan mira!
aku main ler snap gambo gune camera aku..last2 die de la jugak interest ngn taktik aku..and then....



you see?berjaya kan..siap wat peace lagi tu..puas ati aku pas dapat tarik minat die..pas tu die berlari kat dapur kantin..dah tu datang kat arah aku,sambil bawak 2 keping biskut oreo"nak akak,untuk akak".. =,= sies..aku terharu..


seterusnye..

....acare explorace...

kali nie tak ade ape yang aku nak citer kan..sebab time nie aku sibok jer melayan budak2 lam surau..time nie panas kot..pukol 3 petang mase tu.mau tak itam aku??haha..kang kene beli stok fair n lovely 1 bakul pulak..
okeh..happening kan???lech aku cakap nak wat lagi sem depan..waa..its a good idea madam..

upacare baling tepung kat para peserta..



aku pon terkena??
bagus sangat la kan?


ok korang..
nex week aku kene pratikal..
kene study pasal obat-obatan nie...
doakan aku dapat cross ya..
~~AMINNN~~

No comments:

Post a Comment