I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, March 10, 2011

Hai korang..arinie aku nak share sumthing kat korang..sumthing yang sedih kot terjadi kat family aku..cam nie cerite nyer..mase aku nga excited practis procedure timbang baby dekat lab, tibe2 henset aku

menjerit2 nyanyi lagu korea..mak oit...aku lupe nk silent!!abih semue clinical instructure(C.I) dok menjeling manje kat aku..aku pulak wat ler muke sposen aku kat dorang..(tande mintak maaf ler tu..)haha..leh bayang kan tak muke sposen aku??

Ok..berbalik pade talipon aku yang berdering tadi..ohh..my lovely anto mesej laa..da kenape mesej pagi2 nie..??selalu nyer my lovely kacau aku time lunch je...berdebar2 aku memikirkan nyer..rindu kat aku kot??ibu..ibu...mane tak nyer..da sebulan aku tak balik umah..bukan ape bu..anak mu sibuk ngan aktivity kat sini laa...dah3..ignore rintihan aku nieh..ibu aku hantar mesej “kak,de berite buruk..moto abang ilang L wah..motor abang aku hilang?motor abang aku hilang??!!cam tak percaye jer cerite nie..alah..gurau kot?? sampai terangkat kening aku..tetibe datang aura The Rock pulak...The Rock say”i know that the rock is coocking”adeh.. ibu aku memang suke sangat bergurau..tapi tak kan la nk bergurau pasal bende2 cam nie kan??lantas aku balas mesej tu”demi Allah bu??”..hanye tu jer care nak pastikan sesuatu kebenaran dalam family aku..tak sampai 2 minit,ibu balas..”DEMI ALLAH..”omg!! ingatan aku terus focus kat moto abang aku...muke sedih abang aku..muke kucing die..kucing die??

moto LC warne merah..comel jugak motor tuh..dah banyak kali abang aku make up motor tuh..and setiap kali die mekup,die akan cerite kat aku..memang excited kalau die cerite pasal motor..siap tnjuk gambar lagi tok buktikan..hadoi..abang aku nie..aku nie yang xtaw ape2 terpakse la mengangguk tnde aku mendengarnyer..walhal aku tak paham pon ape yang die cakap kan..maklumlah,aku tak geti bawak motor,apetah lagi hal2 motor nie kan..

Haha..aku teringat mase aku tingkatan 4..adek laki aku yang hensem tu cakap nak ajar aku bawak motor..aku say oright jer..first mesti ar start motor kan?? Aku tendang starter kat kaki tu..xhidup2 pulok motor nyer!!terkial2 aku nak hidupkan motor tuh..semue family aku gelakkan kan aku,datang adek laki aku,sekali die push..teros start!!oh men...segan aku dibuatnyer..oh..motor yang aku belajar tuh xde starter kat handle..maklumler..motor lame kan...kihkih..first bawak,adek aku bonceng aku..die ler bg instruction..”kakak..kau tekan gear 2..kakak..kau belok...kakak..cepat willey”hoh,willey tu xde lam skrip adik aku ok..saje tambah..hoho..lame2 aku pandai ler bawak sendiri..bapak kerek aku ngan adik laki aku kan..cakap yang aku nie leh bawak sendiri..haha..die cakap “ok..” (dengan nada sinis sambil senyum yang menyakitkan hati)die pon tawarkan ler nk start moto aku..aku pon bawak ler dengan confident nyer travell mengelilingi kampung ku...mase tu rase bangge pon ade kan..bawak sendiri tuh..walalala..tengah syok bawak motor je,aku perasan adik aku follow aku kat belakang..aiseyhh...”kacao laa!!”dengan nada yang kerek..tak abis marah kat adik aku,tetibe de orang nak langgar motor aku..aku perasan la...budak yang nk langgar aku tu budak sekolah rendah..jiran aku jer pon..alorh..die pon bawak cam orang giler nie apesal?da tuh kacau aku yang tengah bawak motor yang gaye nyer cam orang tua pusing ngan motor nyerr.. memang gabra la aku..tak pasal-pasal motor aku hilang kawalan..baik tak jatuh..kalau x,malu woo...dah ler de sekumpulan

mamat macho2 kat depan pondok tengah lepak..adeh...taubat aku nak bawak motor dah..jadi cam tu,adek laki ak datang sambil senyum sinis kt aku..ko bayang kan la perasaan aku nie??wahhh...malu bangat!!

Ok okeh!!kite focus balik ea pasal motor abang aku tuh..cam nie..motor tu ilang kat rumah sewe abang aku..die tu final student UteM Ayer Keroh,Melaka..sem 6 dah pon..rumah sewe die kat Taman Tasik Utama tak silap aku lah..mase hari kejadian budak2 rumah die tido cam biase la..tapi de sorang member die pergi memancing kat mane ntah..beliau balik ke rumah pukul 5 pagi..and die TERLUPE NAK TUTUP PINTU GATE.. :( geram aku dengar akan kealpaan nyer itu..mengundang masalah taw x..okeh..okeh..cool beb!!ummmmmmm....sok pagi tu abang aku nak pergi kelas..die pelik lar kenape pourch rumah cam kosong jer..mule2 abang aku perasan motor kawan die(ikie) kene ompel..dah tu baru die sedar moto die tak adek! Ciannyer abang aku..besar betol ujian yang die hadapi kali nie..


motor beliau..mase baru beli..sayang wo..siap detak dalam umah lagi tuu




nampak no plat tuh??.sori lah..aku tak pernah snap pix motor nie mase dah makup..

Die pon batal kan niat nak pergi kelas..nak pergi mane??mesti lah balai polis kan..nak mengadu nasib kat abang polis..pastu die kol ibu die yang comel tu..ibu nanges...ibu jarang nanges..aku tau..ibu xkan menanges depan anak2 die..ibu jenis tabah..seingat aku,2x kot aku nampak ibu nanges..first mase aku kecik..ibu nak balik umah..jenguk nenek..tp ayah aku yang macho tu sibuk ngan meeting..sedond is mase puase arituh..mase emak kepade ibu aku meninggal..oushh...mybe ibu terkejut kan..tak pe la ibu..sabar okeh..jangan nanges..kakak ade nie..nanty kakak bagi ibu adiah ea..hihihi..

Aku mesej ler abang aku time lunch tu..”abang, are you okeh??xpela..mungkin ade hikmah nyer semua nie berlaku”..abang aku balik pulak”mira,mane kau taw?abang sedih nie..barang yang abang sayang tu”luluh hati aku dengar..aku tahu abang tengah sedih..aku tak nak abang aku sedih..kalau boleh,biarlah semue kesedihan kearah aku..biar insan yang aku sayang tak merasai semue tu..aku tahu..memang sakit kan kebenaran??ibu de cerite kat aku sehari sebelum motor hilang,abang talifon ibu..suare die cam kusut jer..oh..maksud aku die cam tak tentu arah lar..abang cakap die mimpi IBU DAH TAK ADE..2 hari sebelum hari raye..ibu sedapkan hati die..”mimpi jer asyraf..kau nie cam budak2 lar..jangan menangis disini,pergi disana bersihkan kubur..”hihi..maaf..aku tambah skrip lagi..ibu cakap cam niesebenarnyer”mimpi jer tu abang..jangan la pikir kan sangat”..ibu cakap beliau pon de mimpi buruk,tapi aku tak ingat ape cerite buruk ibu..hurm..nak ikutkan,aku nyer nasib pon agak malang sikit latime tu..tapi smue nie tak elok kan kite nak percaye??Masya Allah..Kau ringan kan lah beban abang dan family kesayangan aku...tak de ape yang wat aku gembira selain melihat mereka tertawa..kepade korunk,aku tak tahu nak cakap ape..motor yang hilang jarang kan dapat jumpe balik??ye aku tahu..tapi aku mengharap kan keajaiban berlaku...AMIN.....ape yang leh wat abang aku ceria balik??still thinking..


No comments:

Post a Comment