I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, March 30, 2011

mandi kan baby




hai korang!! harinie aku nak share pengalaman aku pratikal kat ward postnatal..tok pengetahuan korang,ward postnatal nie khas tok para ibu2 selepas bersalin anak..anak ape??bukan anak kucing ye..hihi..lam ward tu kompem ler ade baby2 yang baru dilahir kan..tol tak?!member2 aku excited dapat posting kat ward nie..tapi aku??AKU TAK SUKE LAARR! sebab ape?




sebab nyer..




aku mane suke budak2..
..teeettt....
(X,0)





okeh,meh sini aku cerite..kali pertame jejak kaki kat lam ward tuh,team pratikal aku disambut ngan tangisan bayi..(berlumbe2 kot baby lam ward tu menangiss.)kawan2 aku yang semue ngantok teros segar dengar suare budak2 tuh..aku pulak??alahai...rase lemah je dengar suare tuh..hihi..apesal aku tak suke budak2??...........................aku pon tak tau kenape..





pukul 8 pagi,jururawat masyarakat(JM) mintak kami mandikan semue baby yang ade lam ward tu..member2 aku semue melompat kot..tersenyum lebar je dorang dapat mandikan dorang,.aku lak??muke cuak..coz' aku ta pernah pegang budak..nie aku nak mandi kan dorang???oh my god!! leh korang teke cam ne perasaan aku time tuh??huh!



=,=






dorang semue tarik baby masok kat tempat mandikan baby..cuci pampers die..timbang berat die..basohkan kepale die..mandikan die..cuci tali pusat die..and last skali,pakaikan baju and sarung kaki die..aku tengok je dorang wat semue tuh sampai ler puan tegor aku"mira,xmo wat kee" aku ngn muke cuak and segan pon bagitahu ler kat puan"saye tkt nak pegang dorang,saye tak berani" tergelak lech aku mendengor nyer..malu aku...wahaha!!


tapi aku try jugak tok mandikan baby..alhamdulillah...walaupon kekok,aku berjaye jugak mandikan 5 baby..kesemuenyer baby boy..de skali tu aku dapat mandikan baby kembar..sungguh comel..sumpah!! time mandikan dorang tuh,baru ler aku rase sayang kat budak2..tu pon rse tu datang sekejap je..tapi tension jugak degor dorang menangis..kuat benau menjerit nyer!!Adoi.....

aku rase aku kawin lambat lah..haha..sori yer my future husband..adinda kne belaja semue2 sal baby..bru kita kawin ya... :D

oh..esok nak bagi health education kat mak pasal breast feeding.. so,chaw dulu...bye bye semuee... :D




























No comments:

Post a Comment