I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, October 20, 2010

pokok kaktus





adoi...lame da tak menulis kt blog nie.baru jer pas balik cuti sem minggu lepas sebab nak ikut kan sebenarnyer seminggu lepas raye course kami start partikal kt hospital,tetapi malang nye hanye segelintir sahaja yang berpeluang berbuat sedemikian kerana tak cukup penempatan kat hopital. memang sedih rasenye tapi apekan daya,takdir rezeki tak menyebelahi aku..hihi..terpakse lah aku balik kampung dan meneruskan kehidupan ku di sane.
pade mulenya ibu ku rasa palik kerana aku tiba-tiba pulang ke kampung,selepas au menerangkan situasi sebenarnya,ibu tersenyum lebar.aku mengerti maksud yang tersirat disebalik senyuman itu.pastinya keje rumah yang bakal dilakukan olehku!!haha...petang tu jugak ibu aku ajak aku turun ke luar rumah mengalihkan pasu.memang itu lah kesukaan ibu ku,mengalih-alihkan pasu rumah dan menanam pasu bunga.paling digemarinya ialah orkid.bagi aku pokok bunga hanya dipandang bila ada bunga nya,kalau tak jangan harap aku nak memadang nya.sungguh kejam kan aku?.tapi aku lagi berminat dengan pokok kaktus yang lebih cantik dan unik,malah senang untuk menjaganya bagi student yang meluangkan mase dengan aktiviti harian.cakap pasal bunga kaktus,teringat aku mase first time aku meminatinya.selepas menonton rancangan nona rasanya di tv3,menang kebetulan aku dan keluargaku merandang ingin melancong ke cameron highlands.setibanya disana,aku kagum melihat bunga2 kaktus disana.pelbagai bentuk,unik membuatkan aku tertarik untuk memilikinya.ibu rase sunnguh hairan melihat aku meminati pokok tersebut menandang kan aku memang jenis tak meminati akan tumbuh-tumbuhan,apetah lagi menjaganya.tanpa sedar,9 biji aku membeli tumbuhan tersebut,menang aku menjaganya sebaik mungkin..sehingga la hari ini aku memilikinya.sudah besar pokok-pokok tu..anda pula bagaimana?

No comments:

Post a Comment